14Dec

Da li je svako vreme pravo vreme da se u medijima reklamira osiguranje?

U svakom poslu, pa tako i u medijima postoje zakonitosti i trendovi. Oni najčešće prate ponašanja kupaca, u ovom slučaju korisnika medija, ali i potrebe i zahteve oglašivača. Tako je poznato da će u zimskom periodu najčeća tema beauty medija biti očuvanje imuniteta, dok će se u letnjim mesecima pisati o tome kako uspešno skinuti kilograme.

Osim novinara, trendove najčešće prate i oglašivači, odnosno marketinške agencije i agencije za prodaju oglasnog prostora. Setimo se samo proizvoda koji se reklamiraju baš uoči slava, ili onih brendova koji se reklamiraju samo u vreme kada se deci pripremaju novogodišnji paketići.

Ipak, slepo praćenje trendova može rezultirati dvema negativnim stvarima. Prva je da, osim vas, trendove prate i vaši konkurenti, pa će se tako vaša reklama, ma koliko upečatljiva bila, izgubiti u moru onih sa istom tematikom. Osim toga, uz striktno praćenje trendova, nametnutih od strane medija, agencija ili krajnjih korisnika, gubimo tako dragocenu priliku – da budemo drugačiji i iskoristimo šansu da prvi na tržištu pokrenemo neki trend..

Uz pomoć pametne digitalne analitike Digital Element istraživali smo kako mediji pišu o temi osiguranja. Analizom objavljenih članaka u prethodnih godinu dana, videli smo da su mediji najviše pisali o zdravstvenom osiguranju, zatim o putnom, pa onda o kasko i životnom osiguranju.

Ako analiziramo vreme kada se pisalo o ovim temama, vidimo da i tu postoje trendovi – tako su dva meseca kada se najviše piše o osiguranjima decembar i januar, a nakon njih dolaze jun i septembar. Sve su ovo meseci kada nam društveni kontekst i okolnosti same nameću pitanje osiguranja – tih meseci se planiraju putovanja, letovanja, zimovanja ili se planira naredna godina, sumiraju se dešavanja, donose se značajnije odluke, te se više misli o životnom ili dodatnom zdravstvenom osiguranju.

Glavna tema analiziranih članaka nije uvek bilo osiguranje, ali se ono često našlo kao dodatna tema ako se pisalo o zaštiti od elementarnih nepogoda, od poplava, krađa, ili o saobraćajnim nesrećema gde se životno osiguranje spominje kao način umanjenja štete.
Analizom je primećeno da oko novembra meseca opada interesovanja medija za pisanje o osiguranjima. Trend ostaje isti iz godine u godinu, te je vrlo sličan broj članaka objavljen u novembru 2017. odnosno u novembru 2018. godine. Analiza je pokazala da se u decembru, u odnosu na novembar objavljuje skoro tri puta više tekstova čija je glavna tema osiguranje. Ovim jasno vidimo da mediji, ali i oglašivači, prate trendove, i da je često periodom godine uslovljeno koja će im tema biti u fokusu.

Ipak, analiza komentara na društvenim mrežama i forumima, pokazala nam je druge, zanimljive trendove. Digital Element analitika je uočila da se, osim u mesecu novembru kada se najmanje piše, pa samim tim i kometariše tema osiguranja, na društvenim mrežama se u ostalim mesecima ovoj temi poklanja podnednako pažnja. Tokom svim meseci, osim novembra, približan je broj komentara kostisnika na temu osiguranja.

Jasno je da na društvenim mrežama ne postoje toliko striktni trendovi i šabloni u pogledu izbora tema, kao što je to slučaj u medijima. Zbog toga mediji od društvenih mreža polako gube bitku za interesovanjem – društvene mreže su raznovrsnije u pogledu tema, ali i što je najbitnije – manje predvidive, a samim ti i interesantnije za korisnika. Ovaj pokazatelj bi mogao da bude značajan brendovima, odnosno oglašivačima i da ih podstakne da promene neke svoje ustaljene navike, jer – onda kada korisnici ne mogu da pretpostave naše ponašanje, kada im ponudimo nešto neočekivano, tek tada dobijamo njihovu punu pažnju.