15May

Brendovi i društvene mreže

Društvene mreže smanjile su jaz u komuniciranju, bilo da je reč o komunikaciji pojedinaca sa javnim ličnostima ili sa velikim brendovima. Na društvenim mrežama brendovi više nego ikad žele da prikažu da su tu za nas, otvoreni za neposredan razgovor i zainteresovani da čuju naše komentare, a upravo je to ono što korisnici i očekuju od njih. Danas nema sumnje da brendovi u velikoj meri prate ono što o njima pišemo na društvenim mrežama, čak i ako komentare nismo uputili direktno njima.

Zašto su brendovima komentari važni?

U želji da stalno unapređuju svoj brend, da plasiraju nove ili razvijaju postojeće proizvode, brendovi često ispituju tržište putem anketa i upitnika. Ispitivanje javnog mnjenja najčešće vrše agencije specijalizovane za to. Društvene mreže dale su priliku pojedincima da javno iskažu svoje mišljenje, a brendovima mogućnost da to mišljenje prate, da mere koliko je ono važno i da li i drugi njihovi kupci imaju sličan stav. Praćenjem komentara brendovi pokazuju  spremnost da se menjaju i prilagođavaju zarad potreba korisnika, te šalju poruku da su im naše želje važne.

Dva su načina na koji brendovi mogu da prate šta se o njima piše na društvenim mrežama:
1. Angažovanjem osobe koja u opisu posla ima taj zadatak
2.Uključivanjem softvera za praćenje medijskih objava, komentara i svega što je u vezi sa konkretnim brendom

Brendovi retko u svojim redovima imaju osobu kojoj je samo zadatak praćenje komentara na društvenim mrežama iz prostog razloga što je plasiranje komentara nepredvidivo – nikad ne znamo koliko komentara će nam ostavljati korisnici i u kom vremenskom periodu. Ipak, pristupanje ovom važnom resursu kao sporadičnom zadatku često može da ima svoje posledice, od propuštanja značajnih sugestija, do sprečevanja PR krize na vreme. Isto tako, vreme koji naši zaposleni potroše na praćenje komentara, može se iskoristiti racionalnije i kreativnije.

Savremeni pristup u razvoju brendova podrazumeva korišćenje softvera za digitalnu analitiku. Digital Element, start up kompanija iz oblasti digitalne analitike, ima mogućnost ne samo praćenja medijskih objava o brendu, već i praćenje komentara korisnika na društvenim mrežama i forumima. Na osnovu komentara nastalih u određenom vremenskom periodu na zadate ključne reči, analitičari i profesionaci mogu da naslute koji su trendovi u komunikacijama aktuelni na određenom tržištu. Ta saznanja mogu iskoristiti za usmeravanje svojih taktika komuniciranja ili osmišljavanja novih kampanja koje odgovaraju strateškom cilju brenda i mapiranim vrednostima publike. Anagažovanjem agencija u kojima se čitavi timovi bave digitalnom analitikom, a za te potrebe poseduju i adekvatne softvere koji im pomažu u radu, klijenti mogu ostati na talasu znanja i informisanja o mišljenju korisnika o brendu, pojedinim proizvodima, konkurenciji, uz istovremeno oslobađanje kreativnog potencijala svog komunikacionog tima.

Zahvaljujući specijalizovanim softverima, sve se više procesa u kompanijama može optimizovati. Digitalna analitika ne smanjuje samo potrebu da se resursi zaposlenih troše na manuelno praćenje društvenih mreža, nego pruža i kompleksniji uvid u stavove i sudove korisnika. Zahvaljujući njima, brenovi mogu lakše razvijati postojeće proizvode, ali i predvideti koje bi to nove proizvode mogli da plasiraju na tržište. Korisnici od brendova očekuju transparentnost i jasnost u komunikaciji, dok je brendovima, s druge strane, neophodno da prate šta se o njima piše u medijima i na društvenim mrežama. Digitalna analitika je savremen sistem koji komunikaciju brend-potrošač podiže na viši nivo zahvaljujući veštačkoj inteligenciji i svojim pametnim softverima