20Jul

KO JE BIO NAJGLASNIJI NA TEMU EXIT “STAY CLEAN” KAMPANJE?

Kampanja “Stay Clean” Exit festivala izazvala je lavinu komentara i polemike kako na društvenim mrežama tako i u domaćim medijima.

Pitanje “Odakle dolazi tvoja roba?” na bilbordima u Beogradu i Novom Sadu propratila je konroverzna vizualizacija muške zadnjice, prljavog veša i prljavih patika. Sve to rađeno je u cilju skretanja pažnje posetiocima festivala kojim sve putevima dolaze narkotici koji se kasnije konzumiraju i kolika je njihova štetnost.

Vidljivost kampanje je brzo eskalirala i nakon podizanja prašine podelila mišljenja javnosti. Uz pomoć startap kompanije “Digital Element” istražili smo čije je mišljenje bilo najglasnije u periodu od 30. juna do završetka Exita i koliko su mediji izveštavali o ovom potezu.

Tviteraši, uobičajeno, ne propuštaju priliku da iskomentarišu aktuelne teme poput ove kampanje, te potencijalni reach najpopularnijih tvitova na ovu temu prelazi 92,000.

Analizom sentimenta na Twitteru primećujemo da je pretežno negativan uz čestu upotrebu ironije i sarkazma na ovu temu.

Neki od ređih, pozitivnih primera:

Jedan od tvitova sa neutralnim sentimentom:

Pored tviteraša, aktivni su bili i korisnici u Facebook komentarima, ali i mediji, kako u svojim online vestima tako i na svojim Facebook stranicama. Neki od najpopularnijih članaka o “Stay Clean” kampanji podeljeni su više od 500 puta na društvenoj mreži Facebook.

KAMPANJA O KOJOJ SVI PRIČAJU Exit poručio: “Ostanimo čisti”, PA UZBURKALI SRBIJU

Exit poručio: Ostanimo čisti

GORE DRUŠTVENE MREŽE! Svi komentarišu OVU fotografiju i pitanje

Kada se sagleda šira slika, primetno je da su se polemici o ovoj kampanji pridružili mnogi, bez obzira iz koje industrije i društvene grupe dolaze. Marketinška tumačenja prisutna su i kod mlađe i kod starije publike, koja sve slobodnije iskazuje svoje mišljenje o velikom broju aktuelnih tema online.

Rečenica “Stay Clean” kampanje – “Odakle dolazi tvoja roba” odomaćila se među korisnicima društvenih mreža i koristi se u različite svrhe i na različite teme, a nadamo se da je prava poruka uspešno doprla bar do nekog dela ciljane publike.