05Aug

Kako da donosite pametnije odluke o budućim kampanjama uz pomoć digitalne analitike?

Jedna od najvećih prednosti poslovanja u digitalnom dobu jeste luksuz preciznog merenja i evaluacije marketinških i komunikacijskih aktivnosti. Danas, uz pomoć digitalne analitike, već u ranom procesu planiranja budućih kampanja, otvara nam se mogućnost da eliminišemo veliki broj “šta ako” rizika. Kako?

Analizom i praćenjem tragova koje korisnici interneta svakodnevno ostavljaju u digitalnoj dimenziji možemo doći do preciznih rezultata i zaključaka o tome kako se ciljna grupa ponaša online, otkriti njen sentiment prema određenom brendu ili konkurenciji i time mnogo bolje i preciznije kreirati poruke koje su joj upućene.

Nakon dosadašnjeg iskustva i rada u ovoj oblasti, kompanija Digital Element izdvaja 3 stvari koje će vam pomoći da donosite pametnije odluke uz pomoć digitalne analitike u budućim kampanjama:

1. Proverite kako korisnici društvenih mreža komentarišu slične kampanje, proizvode, poruke i konkurenciju

Iako se na svojim greškama najbolje uči, nekad je mnogo pametnije i štedljivije naučiti iz tuđih. Proverite kako je publika reagovala na poruke servirane od strane konkurencije ili sličnih kampanja.

Ukoliko se na brainstormingu javila sjajna ali škakljiva ideja, digitalna analitika će vam ponuditi veliki broj podataka o ponašanju vaše ciljne grupe na društvenim mrežama  uz pomoću kojih ćete moći da kreirate vrlo potkrepljene hipoteze i znatno smanjite rizik.

2. Proverite na koji način se priča o nečemu o čemu svi pričaju

Digitalna analitika prikupljanjem i analizom velikog broja podataka može otkriti sentiment publike na društvenim mrežama o određenim temama, brendovima ili događajima. Svedoci smo upotrebe atraktivnih, trenutnih viralnih sadržaja iskorišćenih u korist samih brendova (Game of Thrones, FaceApp, 10 years chellenge). Ukoliko želite da se načine takav korak, iskoristite podatke da dobro upoznate šta je to što želite da iskoristite, na šta i na koji način publika na dat aktuelni sadržaj reaguje i kreirajte zaključak koji je najbolji način da joj se obratite i izvučete maksimum koristi za svoj brend.

3. Proverite kako su / da li su mediji izveštavali o sličnim temama kojom će se baviti vaša buduća kampanja

Ukoliko će vaša buduća kampanja uključivati PR aktivnosti ili samo želite da se  dodatno informišete i istražite neku temu – digitalna analitika će vam skratiti mnogo posla koji biste inače morali “pešice”. Detaljno pretražite izveštavanje medija o temi koja vam je potrebna i budite korak ispred u planiranju vaše marketinške aktivnosti.

Na kraju, pored značajne pomoći u planiranju pre njenog početka, digitalna analitika nam omogućava i praćenje kampanje koja je u toku kao i detaljnu evaluaciju i analizu po njenom završetku.

Merenje uspešnosti i praćenje reakcija publike nam više nego ikada daje prostora za brze reakcije u slučaju krize i precizno osluškivanje pulsa ciljne grupe, njeno dubinsko upoznavanje.

I zato, ukoliko želite pametnije i promišljenije kampanje u budućnosti – digitalna analitika vam u tom procesu može biti verni saputnik i partner ukoliko je iskoristite na pravi način.