20Mar

Social listening kao tool za izgradnju snažnog brenda

Put do uspešne online prodaje popločan je kvalitetnim planom, pravilnim targetiranjem, odabranim formatima i dobro osmišljenim sadržajem. I baš kada mislimo da smo spremni za   start kampanje, set nepredviđenih okolnosti može da baci senku na sve što smo planirali.

Da li ste zaista spremni za igru zvanu kako da u šumi istog ili sličnog sadržaja , vaša kampanja bude ona koja izaziva najveću pažnju a u isto vreme ostvaruje svoj primarni zadatak, dolazi do targetiranih korisnika?  

Pre nego što upadnete u zamku neprekidnog (skupog) boostovanja, umesto plana za evakuaciju, dajemo vam par saveta kako da pravilno iskoristite mogućnosti osluškivanja vaših potrošača u online prostoru.

1.Iskoristite sav potencijal društvenih mreža

Promovisanje vašeg brenda na kanalima društvenih mreža bez elementarnog znanja o svim opcijama koje vam mreže nude, može biti kontraproduktivno. Ne morate biti prisutni baš na svakoj društvenoj mreži, ali morate imati snažno prisustvo na platformama na kojima je aktivna vaša ciljna grupa.  Učešće u diskusijama sa vašom publikom je odličan početak procesa prodaje. Direktan pristup komunikaciji, zasnovan na iskrenom odnosu, najboji je način da se ubedi publika i odredi njihov izbor ka proizvodu ili usluzi.

Imajte u vidu da javno izjašnjavanje publike na kanalima društvenih mreža, kako vašim, tako i vaše konkurencije, može dati kvalitetnije uvide od bilo koje sprovedene ankete ili upitnika. Mišljenje potrošača može biti dragocen insight u procesu nastajanja marketinške strategije, naročito ako ukazuje na stvarne potrebe pomenutih potrošača.

2.Radite na izgradnji snažog brenda kojem će publika da veruje

Glavni zadatak svake kompanije ili brenda je da ponudi nešto drugačije i novo u odnosu na postojeću ponudu na tržištu. Treba biti originialan, treba napraviti dobar trik da skrenete pažnju na sebe. Ipak, čak ni tad vam niko ne može garantovati da će vaš sadržaj stići do prave adrese.  Da bi se pametno pozicionirali na tržištu, potrebno je da, kroz stalnu edukaciju i razgovor sa publikom, na kreativan način širite priču o vašem brendu ili usluzi. Slušajte vaše potrošače i brzo reagujte u rešavanju problema.  Dugoročni cilj treba da vam bude izgradnja poverenja i poštovanja prema vašem proizodu ili usluzi. Ne zaboravite da ljudi često donose ključne odluke o kupovini upravo onda kada imaju razvijenu emotivnu vezu sa brendom.

3.Predstavite se kao stručnjaci u svojoj industriji

Postavite se kao stručnjak u svojoj oblasti poslovanja. Pružite zajednici novo znanje i informacije na osnovu onoga što je vaša ekspertiza. Ponudite savete i dragocene uvide vašim potencijalnim potrošačima. Sve recenzije stvarnih korisnika su neverovatno vredne za vaše poslovanje.  Zapamtite da ne postoji ograničenje u broju objavljenih relevantnih stručnih tekstova na vašim mrežama. Što više ih imate na kanalima, to bolje za vaš brend!  

4.Proverite istoriju ključnih poruka na lokalnom tržištu

Dvoumite se izmedju dve ključne reči za koju želite da vežete kampanju. Često svoje lokalne biznise želite da vežete za haštagove koje donose rezultate na globalnom tržištu. Proverite ko se sve na lokalnom tržištu od brendova vezivao za te ključne poruke, pogledajte rezultate koje su te kampanje ostvarile, a pre svega obratite pažnju da li je bilo reakcije publike na te ključne reči.  Svi ovi parametri mogu biti od velike pomoći prilikom pravljenja marketinške strategije, a mogu vam uštedeti i dosta novca prilikom plasiranja sadržaja. 

Svaki dobar marketar opsesivno se drži svog plana, timeline-a i budžeta. Ostavljeni prostor za optimizaciju je neophodan i najbolje je kada se ne odskače mnogo od početnog plana. Zato u poslu u kome veći deo vremena odlazi na pripremu i istraživanje, iskoristite sve mogućnosti koje vam se nude pre početka kampanje. Seth Godin je to zgodno znao da poentira rečenicom  If you don’t have time to do it right, what makes you think you’ll have time to do it over?😊