13Apr

Kako je korona uticala na engagement na društvenim mrežama?

Zbog epidemije virusa korone velika većina firmi i preduzetnika morala je da promeni način poslovanja. Bilo da je to rad na daljinu, prinudni odmori ili smanjivanje investicija u razvoj, ekonomisti predviđaju da će tržišta pretrpeti dodatne padove u vremenu koje dolazi. Iako su trendovi negativni za veliki broj delatnosti, industrija social media marketinga ne pokazuje znake usporavanja.

FEJSBUK

Brendovi u Srbiji nastavljaju sa ulaganjima u svoj internet sadržaj, a uzimajući u obzir da ljudi provode velike delove dana kod kuće i na internetu, engagement pokazuje znake rasta. Veliki brendovi su na Fejsbuku videli porast broja interakcija u martu u odnosu na februar (period pre krize) što se može videti u sledećem grafiku.

Najveći rast imale su kompanije Lidl i MTS koje su gotovo utrostručile svoj engagement u odnosu na februar. Lidl porast svog engagementa može povezati sa odličnim odnosom prema zaposlenima u doba virusa korone, gde su u svojim objavama dodatno naglašavali zahvalnost zbog njihovog profesionalnog odnosa prema radu. Kompanija Forma Ideale je i pored blagog pada zadržala mesto pri vrhu liste, dok su se na listi u martu pojavile kompanije kao što su Air Srbija, Soccer kladionice, Honor i Prolom voda.

Soccer kladionice i Air Srbija imaju povećanu prisustnost u javnosti. Naime, Air Srbija je učestvovala u akcijama Vlade Srbije i vraćanju građana putem čarter letova, što su aktivno komunicirali na svojoj Fejsbuk stranici, dok su Soccer kladionice donirale pet miliona dinara za borbu protiv virusa.

Gledajući objave Air Srbije i Soccer kladionica, najviše engagementa su upravo dobile one koje su vezane za borbu protiv virusa u Srbiji. Tako je Air Srbija dobila najviše reakcija na objavu vezanu za pomoć koju su svojim avionima doneli iz Kine. Soccer kladionice su najviše engagementa imali na objavi u kojoj doniraju novac Vladi Srbije uz prisustvo ministra Đorđevića. Obe objave su imale engagement u rasponu od 7 do 9 hiljada interakcija.

Lidl se sa druge strane fokusirao na podršku svojim zaposlenima, tako da je njihova objava sa najviše reakcija bila slika zaposlenih sa heštegom “stvarnovažni”. Objava je imala preko 6400 “lajkova” i 750 komentara.

Top 5 Fejsbuk postova po ostvarenom engagementu:

Drage dame, koji biste cvet najradije želele da dobijete na poklon? Odaberite reakciju pored omiljenog cveta. 😋😍#lidlsrbija #lidlakcija #lidlcvecara #ukrasnobilje #cvece #idejezapoklone #slavimozene

Posted by Lidl Srbija on Четвртак, 05. март 2020.

Znaš onu situaciju kada šef hoće da bude deo ekipe pa pokušavaš da se nasmeješ. Probaj isto tako kul da odreaguješ posle ljute kuglice!

Posted by Smoki on Четвртак, 05. март 2020.
https://www.facebook.com/KladionicaSoccer/photos/a.1672035559709350/2627923897453840/?type=3&theater

“Hanami“ je stari japanski običaj uživanja u cvetanju trešnje, u ime svemoćne prirode. Trešnjin cvet u Japanu…

Posted by Ljubitelji kafe – Doncafé on Субота, 21. март 2020.

INSTAGRAM

Posmatrajući brendove na društvenoj mreži Instagram, može se primetiti sličan trend kao i na Fejsbuku. Nalozi Lidl, DM Drogerie i Guarana zauzimaju prva tri mesta po engagementu, dok su pri vrhu i kompanije Lilly drogerije i Sephora. Na listi su napravili iskorak i brendovi Smoki, Laguna knjige i Fast Energy Drink. U odnosu na februar, kompanija Lidl je gotovo utrostručila interakcije na Instagramu u poređenju sa TC Ušće koje je osetilo blagi pad.

S obzirom na to da su drogerije bile od interesa građanima zbog toga što pružaju higijenske i proizvode za dezinfekciju, rast njihovih interakcija može se povezati sa time. Sa druge strane, Laguna knjige su takođe porast interakcija dobile u trenucima kada građani sede kod kuće i dodatno se interesuju za čitanje kao način provođenja slobodnog vremena.

Objave na Instagramu koje standardno ostvaruju dobar engagement i koje nemaju veze sa marketingom u doba korone su razne promocije i giveaways.

Top 5 Instagram foto postova po ostvarenom engagementu:

Top 5 Instagram video postova po ostvarenom broju pregleda:

JUTJUB

Kada je u pitanju jutjub, brendovi su imali značaj porast pregleda u martu u odnosu na februar. Apsolutni lider bio je Huawei Srbija sa preko 6.5 miliona pregleda u martu. Huawei je ove preglede dobio  kroz promociju novog modela telefona P40 kao i lansiranje aplikacije AppGallery. Takođe, veliki skok u broju pregleda imali su Jaffa Crvenka i Maxi. Kompanija Maxi lansirala je video „JER VOLIM nešto sveže svakog dana!“, koji je imao preko 850.000 pregleda , dok je Jaffa Crvenka odradila fenomenalan posao sa svojom promocijom Jaffa Napolitnki.

Kompanija Cockta je imala zapaženu kampanju sa reklamom #TvojaCockta #TvojaStvar, gde je glavni video sa pesmom imao preko 1.1 milion pregleda. Oni su se time pojavili na listi iako ih nije bilo u februaru.

Top 5 Jutjub videa po ostvarenom broju pregleda

Gledajući ukupan učinak brendova na društvenim mrežama u poslednja dva meseca primetan je porast engagementa u martu bez obzira na krizu i vanredno stanje koje je proglašeno. S obzirom na to da građani provode više vremena kod kuće nego ikada, nije bilo neočekivano da će pojačano koristiti  internet gledajući, lajkujući, komentarišući i deleći objave. Sa druge strane, malo iznenađenje predstavlja činjenica da brendovi nisu prestali da ulažu u oglašavanje što se vidi iz povećanog broj ostvarenih reakcija iako je ekonomska situacija i dalje prilično neizvesna. Iz svega ovoga proizilazi da su brendovi pojačali svoje aktivnosti na društvenim mrežama u vremenu korone. Neke kompanije su engagement dobile kroz objave vezane za virus korona, dok su druge prosto imale lansiranje novih proizvoda i kampanja čije su promocije dosta unapred organizovane.

Nije izvesno kako će se razvijati situacija u narednom periodu, tako da se ne mogu praviti dugoročna predvi]anja. Ono što je sigurno jeste da će brendovi definitivno imati potrebe da se oglašavaju, a u kom formatu i količini tek ćemo videti.

*U istraživanje su ušli nalozi koji se nalaze u okviru Digital Element baze za praćenje

**U istraživanje nisu ušli dark postovi kao i postovi sa specifičnim (custom) targetiranjem

Tekst by DIGITAL ELEMENT