New Element

KAKO JE EUROSONG POMOĆU TWITTERA ZA NEDELJU DANA OSTVARIO UTICAJ OD MILIJARDU KORISNIKA?

Ovogodišnje takmičenje za pesmu Evrovizije je ubedljivo najjaču i najuticajniju komunikaciju ostvario na Twitteru, i to na svom zvaničnom nalogu. Za samo sedam dana je objavljeno 353 hiljade tvitova i komentara, koji su imali preko milion i po reakcija i neverovatan domet od milijardu korisnika!

Na pomenutom nalogu se tvitovalo iz minuta u minut, nekada čak iz sekunde u sekund. Pratioci su masovno reagovali na objave, komentarisali, navijali, šerovali, a pre svega učestvovali stvaranju jedne velike twitter kampanje za Eurosong 2021.

Na Eurovision Song Contest kanalu je zvanično postavljeno 403 objava, dok je na istom tom profilu šest puta aktivniji bio admin tim francuskog Eurosong Twitter tima, koji je komentarisao i retvitovao ukupno 2.400 različitih informacija, ali sa znatno manjim ukupnim uticajem u odnosu na globalni profil.

Kada je u pitanju sentiment ukupnog mnjenja, prednjačio je pozitivan (22,4%), u odnosu na negativan (svega 9%). Istovremeno, pozitivne emocije, kao što su zadovoljstvo i simpatije (59%) su preovladale nad negativnim (bes i tuga – ukupno 39%).

U prethodnih sedam dana se na ovom profilu u najvećoj meri se objavljivala tekstualna forma tvitova, ali su tviteraši u najintezivnije reagovali na foto-sadržaje, tj. čak 75 odsto reakcija je evidentirano ispod fotografija, dok su fanovi najmanje pažnje obraćali na tekst, naročito ukoliko je sadržao više od jedne rečenice.

Kada je u pitanju sentiment ukupnog mnjenja, prednjačio je pozitivan (22,4%), u odnosu na negativan (svega 9%). Istovremeno, pozitivne emocije, kao što su zadovoljstvo i simpatije (59%) su preovladale nad negativnim (bes i tuga – ukupno 39%).

dsadsa

Svakako, najveći broj lajkova i komentara su imale četiri fotografije pobednika, italijanskog rok benda Maneskin, potom dve fotografije transrodne voditeljke Niki de Džeger, a odmah za njima našao se GIF naših predstavnica, grupe Hurricane, sa propratnim tekstom: For your info: “This absolutely slaps” in Serbian is ‘IDE GAAAAAS!’ #Eurovision #OpenUp

Najveći stepen učestvovanja u objavljivanju tvitova, kao i u komentarisanju i retvitovanju imala je populacija engleskog, španskog, pa tek onda engleskog govornog područja, dok je posmatrano po geolokaciji najviše komentara na Twitteru došlo iz Španije (22%), a potom iz Sjedinjenih Američkih Država (17%). Italijanska publika je na društvenim mrežama  zauzela treće mesto sa 14% odsto svih komentara.

Interesantan podatak predstavlja i to da je publika preko 35 godina vrlo retko bila zastupljena na Twitteru tokom održavanja Eurosonga, te da je Y generacija bila ubedljivo najaktivnije.