Andrijana Rabrenović, direktorka kompanije Digital Element, za BIZLife piše o taktikama za uspešnu reorganizaciju tima i kvalitetan startap projekat

Kada sam, u januaru 2021, preuzela agenciju koja je tri godine bila u problemu, nisam ni mogla da zamislim sta ćemo sve da postignemo za manje od godinu dana.

Iscrpljen kadar koji ne razume šta treba da radi, „homemade” platforma koja ne ispunjava zadovoljavajući kvalitet prema klijentima, usluge i metodologije rada prenesene iz kliping agencija – zateklo me je lutanje na svim poljima poslovanja.

Moj dolazak, odnosno povratak u sistem, kao direktorke sa reputacijom izuzetno zahtevne ili u šali zvane „aždaja”, nimalo nije olakšao početak i proces upoznavanja sa ljudima i uslugama. Nakon samo dve nedelje i jasnog komuniciranja da moramo zajedničkim snagama da promenimo sve i da kormilo usmerimo i prilagodimo ka novim uslugama i trendovima, u roku od dva dana ostajem bez pet zaposlenih. Za nekoga to je bio šok, ali sam ja, ipak, odabrala da osetim olakšanje.

Timu pridružujem dva mlada momka, od svega 20 i 25 godina. Jedan student u Amsterdamu, drugi na završnom ispitu, tek došao sa studentske razmene iz SAD, i izvlačim iz senke mladu politikološkinju, koja je postala deo agencije zahvaljujući programu „Moja prva plata”.

Idealni kandidati za praktikantske pozicije u nekim drugim uslovima, ali ja biram da ih „bacim u vatru” i dam im značajno veće odgovornosti. Moja vera i poverenje u njihovo znanje i njihov entuzijazam, nerobovanje stereotipima i okvirima – koje nisu ni imali prilike da steknu, budući da im je ovo prvo radno iskustvo – dali su im krila da moju viziju promene pretvore u našu realnost.

Tri meseca kontinuiranog rada i testiranja 36 platformi sa svetskog tržišta, osmišljavanja nove metodologije rada i koncepta novih analiza uz nešablonske prezentacije – pomoglo nam je da se istaknemo i pomerimo granice domaćeg tržišta ka novom trendu – digitalnoj analitici. Kombinacijom novog svetskog pravca i vrsnog znanja i razumevanja metrika i podataka naših accounta i analitičara, njihovom veštinom da sirove podatke pretvore u kreativne ideje i smernice potpuno prilagođene klijentovim potrebama – došli smo na poziciju prve digital analytics agencije na našim prostorima.

Sada, kada se osvrnemo, porazgovaramo sa klijentima, saradnicima, stručnjacima iz sveta digitala i marketinga, shvatamo da je ishod izazovne prve godine novog tima Digital Elementa i više nego zadovoljavajući.

Biti pionir i krčiti put za nešto novo – nikada nije bilo lako.

Strah da smo konkurencija, nerazumevanje razlika između našeg rada i digital agencija, kao i kliping agencija, čija se analitika zasniva na bazičnim kvantitavno-kvalitativnim metrikama – umeju da budu kamen spoticanja, ali već nakon kratkog razgovora, klijenti brzo shvate da je to sve neuporedivo.

Mi se uzdamo u sjajne ekipe i stručnjake koji odlično poznaju društvene mreže i koji će prepoznati koliko možemo da im pomognemo da budu produktivniji i da „poentiraju” svoje komunikacijske poruke. Zato smatramo da smo mi svoj cilj za prvu godinu unapređenog poslovanja postigli. Stali smo na prave šine, a u bliskoj budućnosti očekujemo – kako moj „generacija Z” tim voli da kaže – „malo jači gas”.

Izvor: BIZLife Magazin

Godina neodložnih promena (bizlife.rs)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *