Koliku je prašinu podigao Super Bowl na društvenim mrežama?
Super Bowl je kulturni fenomen i najgledanija manifestacija na planeti, a sada kada je „najveća fudbalska nedelja u godini“ završena i strasti se polako stišavaju pravo je vreme da napravimo malu retrospektivu i pogledamo šta se dešavalo na digitalnom nebu 13. februara, dana kada je odigrana finalna utakmica. Digital Element, specijalno za Marketing mrežu, pripremio je izveštaj sa najzanimljivijim činjenicama o Super Bowl-u 2022. koje do sada nigde niste mogli da pročitate.
Kao što je i očekivano o ovom događaju se najviše pričalo u SAD-u, ali zbog Super Bowl-a gorela je i Evropa, tačnije Velika Britanija, Francuska, Italija i Španija. Za samo jedan dan postavljeno je čak 1,6 miliona objava u kojima se spominje Super Bowl, a te objave su izazvale devet puta više reakcija publike (9,5 M). Diskutovali su većinom muškarci i to populacija između 25-34 godina.
Kada posmatramo listu influensera koji su najviše uticali da se ova tema komentariše, lajkuje i širi dalje digitalnim kanalima ubedljivo je najzaslužniji TikTok kanal američke multinacionalne televizije na španskom jeziku ESPN Deportes, čijih je sedam objava prikupilo engagement od jednog miliona.
Koliko publika žestoko navija i koliko se raduje „utakmici nad utakmicama“ možda se najbolje može osetiti na Tviteru, a kao najzanimljiviji izdvajamo tvit Džejka Paula, američkog boksera i influensera, na koji smo naišli i u kome piše: “Ako Bengalsi pobede na Super Bowl-u, dajem jednoj osobi koja lajkuje i re-tweetuje ovu objavu 10.000 dolara.”
Nažalost, pošto su LA Remsi odneli pobedu nad Sinsinati Bengalsima nećemo moći da proverimo da li je obećanje ispunjeno. Međutim na osnovu sentimenta objava koje smo analizirali možemo tvrditi da je publika zadovoljna utakmicom, pogotovo igračima, jer su upravo oni prikupili najviše pozitivnih reakcija. Međutim, ono što je važno za marketing zajednicu jeste da ni negativan sentiment nije zanemarljiv (20 odsto) jer je najviše bio usmeren na oglašivače, visoke cene reklama i karata. To još jednom potvrđuje da publika na globalnom digitalnom nebu ne štedi nikoga, a negativan sentiment neretko ima veći uticaj od pozitivnog i onog koji je neutralan.
Logotipi poznatih kompanija koji se vezuju za Super Bowl reklame i koji su bili najvidljiviji su naravno, pored finalista Los Angeles Rams-a i Cincinnati Bengals-a, i Pepsi, Nike, TikTok, Mercedes, HBO, ali i Sunđer Bob Kockalone, Supermen i dr.
Objava koja je izazvala najviše reakcija obožavatelja ove manifestacije (33K), ali i raznežila publiku je priča o psu i konju – Ediju i Stenu, zvezdama reklame za Super Bowl.
Značajne reakcije na Tviteru izazvao je i američki glumac Alan Alda i njegov zanimljiv tvit upravo o reklamama za Super Bowl. Alda tvrdi da je reklama od 30 sekundi 1983. godine koštala 450.000 dolara za emitovanje, a danas neverovatnih 7 miliona dolara.
Izvor: Marketing Mreža
Super Bowl je kulturni fenomen i najgledanija manifestacija na planeti, a sada kada je „najveća fudbalska nedelja u godini“ završena i strasti se polako stišavaju pravo je vreme da napravimo malu retrospektivu i pogledamo šta se dešavalo na digitalnom nebu 13. februara, dana kada je odigrana finalna utakmica. Digital Element, specijalno za Marketing mrežu, pripremio je izveštaj sa najzanimljivijim činjenicama o Super Bowl-u 2022. koje do sada nigde niste mogli da pročitate.
Kao što je i očekivano o ovom događaju se najviše pričalo u SAD-u, ali zbog Super Bowl-a gorela je i Evropa, tačnije Velika Britanija, Francuska, Italija i Španija. Za samo jedan dan postavljeno je čak 1,6 miliona objava u kojima se spominje Super Bowl, a te objave su izazvale devet puta više reakcija publike (9,5 M). Diskutovali su većinom muškarci i to populacija između 25-34 godina.